Huurvoorwaarden Algemene voorwaarden Degene die de huurovereenkomst afsluit is aansprakelijk voor alle betalingen. Tevens is hij aansprakelijk voor de door hem, medehuurders, huisdieren of eventuele gasten veroorzaakte schade, ook indien deze schade, na zijn vertrek uit de chalet, vastgesteld wordt. De chalet dient door de huurder en zijn medebewoners met de vereiste zorg te worden bewoond, met inachtneming van de rust voor de omgeving. Reserveren en prijs Een reservering gebeurt via de website en na een bevestigende mail van ons. Het is pas geldig vanaf het moment, dat de aanbetaling is ontvangen. Het betalen hiervan houdt in, dat de huurder heeft kennis genomen en akkoord gaat met de hier genoemde huurvoorwaarden en de volledige omschrijving van de woning die hij heeft gehuurd. De geldige prijzen zijn enkel deze die op de website staan en in uw contract. Oude prijzen op reclamesites zijn niet meer geldig. De prijzen per chalet zijn berekend per weekend, midweek, week of voor periodes van bepaalde feestdagen en vakantieperiode. Betaling van de huurprijs Het volledig bedrag van de huurprijs plus de kosten en de opties, moet uiterlijk 4 weken voor de aanvang van het verblijf in de vakantiewoning door “Vakantieverhuring” zijn ontvangen. Indien dit niet heeft plaats gevonden, zal de huurder een mail krijgen met het verzoek het restant binnen de 3 werkdagen te betalen. Gebeurt dit niet, dan zal dit gezien worden als een annulering van de huur door de huurder en zijn de annuleringsvoorwaarden van toepassing. “Vakantieverhuring” heeft dan het recht de betreffende vakantiewoning opnieuw voor verhuur aan te bieden. Indien de reservering minder dan 6 weken voor de aanvang van de huurperiode plaats vindt, dan dient de betaling van de volledige huurprijs, kosten en opties en de volledige waarborg direct gestort te worden. Indien de reservering binnen de 2 weken voor de aanvang van huurperiode plaats vindt , moet men het betalingsbewijs door mailen. Code van de sleutelkluis Na betaling zult u een mail ontvangen in de welkombrief de code vermeld is. Leest alle documenten aandachtig A.U.B. om zo problemen te vermijden. Na jullie verblijf moet de sleutel terug geplaatst worden in de sleutelkluis, verlies van sleutel zal aangerekend worden aan 120€. Waarborg Bij het reserveren van de huurperiode wordt een borg opgevraagd. Het bedrag van de waarborg staat op het huurcontract vermeld en wordt conform de wet binnen 2 weken na controle van de chalet teruggestort, verminderd met eventuele schade. De extra kosten voor het herstel van eventueel geconstateerde schade aan de woning of het meubilair worden tevens afgetrokken van de waarborg. Personen en huisdieren De chalet voorziet slaapplaats voor 4/5 personen. Meer personen worden niet toegelaten. Zo ook geen tenten, caravans of motorhome. Indien dit aantal overschreden wordt, wordt er 25% van de huursom per extra persoon aangerekend en zal dat worden ingehouden van de waarborg. Maximum 2 huisdieren zijn welkom, maar we dulden geen dieren in zetels, stoelen of in de slaapkamers. Bij het vaststellen van een overtreding op deze regel zal “Vakantieverhuring” volgens opkuis de kosten aanrekenen via de waarborg. Hondenpoep in de tuin moet verwijderd worden. We wijzen alle verantwoordelijkheid af wanneer een huisdier ontsnapt en ergens schade toe brengt. Honden dienen behandeld te worden tegen teken en vlooien! Tijdens wandelingen, gelieve steeds de hondenpoep op te ruimen en u huisdier aan de leiband te houden. Linnengoed is betalend en op tijd aan te vragen “Vakantieverhuring” zal de bedlinnen klaarleggen volgens boeking en betaling, daarom vragen wij u bij het boeken het juiste aantal personen door te geven vb. 2 personen zullen lakens voor een dubbele bed worden klaargezet. Bij het verlaten van de chalet wordt wel verwacht dat je het bedlinnen aftrekt en op het bed achterlaat. Aankomst en vertrek De aankomst in de vakantiewoning is vanaf 16.oo uur. De vakantiewoning moet uiterlijk om 10.00 uur verlaten worden op de dag van vertrek op maandag- of vrijdagmorgen of om 12 uur de Zondag bij weekend verhuring. De aankomst- en vertrekuren zijn steeds terug te vinden in het contract. Bij te vroeg of te laat check in of out rekenen wij 25 € per lopend uur aan. Het is ten strengste verboden tot aan de chalet te rijden of er te parkeren!! Roken Er is een algemeen rookverbod in de vakantiewoning. Eindschoonmaak bij vertrek Wij vragen om de chalet bezemschoon achter te laten. D.w.z. : * De vloer bezemschoon * Pannen, servies en bestek dienen afgewassen en terug op hun plaats gezet te worden. Vaatwasser niet geleegd 25€ * Alle prullenbakjes en vuilnisbakken in keuken, badkamers en toiletten leegmaken en reinigen. * Alle huisvuil, PMD, papier en karton naar containerpark brengen of meenemen naar huis. Glas kunt u naar de glascontainer brengen op de parking boven. Glas en of vuilbakken niet weg 25€ * As uit de palletkachel verwijderen met de daarbij behorende stofzuiger ENKEL met deze A.U.B. De kachel is vol bij aankomst het niet her vullen ervan zal 25€ kosten * Hondenpoep opruimen. * Alle ramen en buitendeuren sluiten. Gordijnen dicht doen. * Alle binnendeuren open laten staan voor ventilatie. * Koelkast legen en op "nul" zetten. De deur open zetten met de witte klem er tussen. * De hoofdzekeringen en -waterkraan worden NIET afgesloten. * Steeds goed controleren of u niets vergeten hebt. ( gsm opladers, kleren, schoenen , …) * Alle lakens moeten van de bedden (donsdekenovertrek, hoeslaken en kussenslopen).* Mogen wij u ook vragen om alles terug op zijn originele plaats terug te zetten, her organisatie van de kasten, zullen wij zelf wel uitvoeren indien nodig :-) Het is prettig om binnen te komen in een nette chalet. Gelieve dan ook steeds respect te hebben voor de chalet en het materiaal. Bij het ontbreken of beschadiging van materiaal na uw verblijf zullen de nodige kosten van uw waarborg worden afgetrokken. Indien er bij aankomst discussie is, gelieve ons direct op te bellen, daarna hebt u geen verhaal meer. Gebruik van internet " Vakantieverhuring " biedt GRATIS draadloos internet aan in de chalet. Is bestemt voor dagdagelijks gebruik normaal verbruik. Let er ook op dat wij in een bos zitten en er niet altijd verbinding kan gegarandeerd worden. Annulering door de huurder Elke annulering moet per mail aan " Vakantieverhuring " worden gemeld. " Vakantieverhuring " brengt de volgende bedragen in rekening, afhankelijk van de datum van annulering door de huurder: * Annulering meer dan 3 maanden voor de aanvang van de huurperiode: het voorschot voor administratiekosten * Annulering minder dan 30 dagen voor de aanvang van de huurperiode: 100% van de huur. Indien de huurder geen gebruik maakt van de vakantiewoning of deze voor het einde van de huurperiode verlaat, zal er geen enkel vergoeding plaats vinden. Annulering door "Vakantieverhuring" Indien door onvoorziene omstandigheden “Vakantieverhuring” een huurovereenkomst moet annuleren, zal de huurder hiervan onmiddellijk op de hoogte worden gebracht en wordt het huurgeld terug betaald. Indien de annulering van de huurovereenkomst niet het resultaat is van overmacht, dan zal “Vakantieverhuring” bovendien een extra bedrag van 20% van de huursom betalen, zijnde de gebruikelijke vergoeding voor schade en ongemak. Verantwoordelijkheid “Vakantieverhuring” kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor enige verstoring, of hinder tijdens het verblijf in de chalet, indien dit het gevolg is van onvoorziene gebeurtenissen. "Vakantieverhuring" kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor ongemakken, veroorzaakt door het werk van derden, zoals gemeente, provincie, enz. Evenmin kan "Vakantieverhuring" verantwoordelijk gesteld worden voor onderbreking van water, elektriciteit en gas indien dit het resultaat is van overmacht. "Vakantieverhuring" wijst elke verantwoordelijkheid af voor verlies, diefstal of beschadiging van bagage, persoonlijke eigendommen of voertuig, en voor kosten, voortvloeiend uit het niet op tijd bereiken van het vakantiehuis. "Vakantieverhuring" kan niet verantwoordelijk gesteld worden bij ongevallen. Hondeneigenaars blijven volledig verantwoordelijk voor hun huisdier, ook als de hond ontsnapt uit de vakantie woning of van op terras. Klachten en geschillen Geen enkele klacht zal in behandeling worden genomen, indien deze niet binnen 24 uur na het in bezit nemen van de vakantiewoning telefonisch wordt gemeld en wordt gevolgd door een mail. Dezelfde regel geldt, indien er zich tijdens het verblijf in de vakantiewoning iets ernstigs voordoet. Indien het niet mogelijk is om tot overeenstemming te komen, dan moet de huurder de klacht door een ter zake kundige, een deurwaarder of een notaris laten verifiëren, teneinde een objectief oordeel te verkrijgen. Het huidige contract is opgesteld en moet worden geïnterpreteerd naar Belgisch recht. Alle geschillen, die uit dit contract zouden kunnen rijzen vallen onder de exclusieve jurisdictie van het Belgische gerecht. Gegevens verhuurder: Le Chanu Dominique Mail: le.chanu@telenet.be Tel: +32 495/ 54 53 63 - ook op WhatsApp